vrijdag 24 april 2009

Wat een week! Dinsdag schreef ik nog opgewekt dat ik 's avonds zou gaan zingen maar na het eten werd mij duidelijk dat ik de repetitie niet zou gaan halen omdat ik zo moe was. Ik kon de hele dag wel slapen en dat is niet fijn. Na een lange en goede nachtrust stond ik woensdag rond half 11 naast mijn bed met het gevoel nog door te kunnen pitten. Mijn keel deed zeer en ik heb de huisarts gebeld voor een consult. Ook omdat mijn hoofdhuid maar slecht wil genezen en de lymfekliertjes in mijn hals pijn deden. Bij de huisarts heb ik een potje zitten huilen, mede door de vermoeidheid en mijn mentale gesteldheid van dat moment. De huisarts heeft direct contact gezocht met de dermatoloog in de VU. Op mijn hoofd mag ik een smeersel smeren dat ik ook al voor mijn lijf heb en ik moet tijdelijk de Minocyclinne verdubbelen. Het hele hoofd-halsgebied is geïrriteerd door de bijwerking van de Tarceva én door de bestraling van 2 weken geleden. Deze bestraling is behoorlijk aangekomen, het slikken doet vooral 's morgens behoorlijk zeer omdat de slokdarm geraakt is met het bestralen. Ik geef er nu maar aan toe dat ik heel veel moet slapen en dat eten lastiger is op dit moment. Ik denk dat ik voortaan maar buiten ga huilen dan heeft de tuin er ook nog wat aan met de huidige droogte. Vanmiddag viel mijn eten niet goed dat ik mijn plan om boodschappen te gaan doen heb moeten omgooien. Ik stond te wankelen op mijn benen nadat ik mijn lichte lunch op het terras had gedeponeerd en voor iemand die geen spuger is was dit wel een bijzondere prestatie. Ondertussen moet je alle zeilen bijzetten om ook mentaal op de been te blijven. Dit is niet mijn beste week in de strijd tegen de kanker. Ik ben niet ziek van de kanker maar wel van alle bijwerkingen en medicijnen. Volgende week moet ik maar eens een goed gesprek met mijn longarts houden over mijn packmannetje. En komt de post: zit er weer een leuke kaart bij van mijn collega's! Daar knapt een mens al van op. Kleine moeite met groots resultaat. Ook het bezoek van een collega die zelf chemokuren moet ondergaan in haar strijd tegen de borstkanker geeft je dag een mooi randje. Ik ga lekker thee zetten en op tijd mijn bed in. Morgen is weer nieuwe dag met nieuwe kansen: ik ga asperges halen in Woubrugge. Hmmmmmmmmmmmmmmm asperges!!!!! Fijn weekend en een dikke knuffel, Marjo

4 opmerkingen:

Ibella zei

Wat is dat toch vervelend, die bijwerkingen allemaal. En de tarceva en bestralen. Nu snap ik ook waarom mijn arts er tegen is om tijdens een behandeling te gaan bestralen. Hij zei al dat het erg zwaar zou zijn. Ik wens je heel veel sterkte, kracht en moed toe. Hopelijk heb je het ergste achter de rug, maar dit is wel heel naar.Fijn dat de collega`s zo met je meeleven en ik weet dat dat heel goed doet. Ik hoop dat je ondanks alles nog wel een beetje van het weekend kunt genieten, liefs Ibella

hendrike zei

Wat vervelend toch,alles bij elkaar is het ook wel enorm veel.
Toen ik bestraald was had ik ook zo'n pijn,zelfs een slokje water was vreselijk,maar toen bleek de huisarts daar iets voor te kunnen voorschrijven,waarmee het niet weg was,maar veel beter te doen,misschien eens vragen?
De bestraling vond ik ook geestelijk enorm zwaar.
Verder wens ik je heel veel sterkte en geef ik je virtueel een dikke knuffel.
Enne,het lijkt me leuk als we samen dingen kunnen gaan ondernemen.
Liefs Hendrike

Anoniem zei

Lieve Marjo,

Wat rot om te lezen dat de bestraling zo zwaar is. Zeker de combinatie met tarceva zal het wel zwaarder maken. Je weet waarvoor je het allemaal doet, maar dat helpt je niet altijd. Ik hoop dat de bijwerkingen van de bestraling en het gesprek met de longarts je verder kunnen helpen. Gelukkig zijn ze in het VU heel behulpzaam en zullen ze je vast verlichting kunnen geven. Geef vooral toe aan je vermoeidheid, kruip lekker op de bank, een goed boek erbij! Misschien dat je ook wel lekker een plekje in de tuin op kan zoeken. Ik duim voor je afspraak in het VU deze week!

Liefs Caroline

Sandra zei

Hallo lieve Marjo,

Wat een narigheid lees ik allemaal. Die bijwerkingen zijn inderdaad niet fijn en een potje huilen lucht toch een beetje op. Ik hoop dat er nu snel betere tijden komen want ik wil je toch echt een keer mijn mooie tuin laten zien.
Knap gauw op lieve Marjo!

Liefs,
Sandra :)
www.depaarsepanda.nl