dinsdag 29 juni 2010


Verdriet en Geluk

Het ligt soms zo dicht bij elkaar: verdriet en geluk dat het verwarring kan geven in je hoofd. De afgelopen weken zijn 2 lotgenoten overleden en dat maakt je bewust van je eigen situatie. Corrie kende ik alleen door het mailcontact dat wij onderhielden en dat was prima. Na een strijd van 2 jaar waarbij Corrie gelukkig weinig pijn heeft gehad is zij op 11 juni op 51-jarige leeftijd overleden. En afgelopen zondag overleed Ibella na een strijd die wel gekenmerkt is met veel pijn. Ibella heb ik gelukkig nog op de boottocht gezien en gesproken samen met haar vrouw Marian. Ibella was een trouwe bezoekster van mijn weblog en ook een Kakel, wijze kakel was haar naam. Het ging de laatste dagen slecht met haar maar dat zij zo snel zou overlijden had ik niet verwacht. Ik wens iedereen heel sterkte met het verlies van een dierbare.
Het lijstje met overleden lotgenoten wordt steeds langer en dat geeft maar weer eens aan hoe gemeen longkanker is en hoe moeilijk de ziekte te bevechten is.
Henry-Nelly-Ria B.-Sandra-Josine van D.-Sander S.-Cheryl-Corrie-Ibella : in gedachten nog steeds aanwezig!

Lotgenotencontact voegt veel toe naast alle behandelingen tegen de kanker en ik ben er nog steeds blij mee. Zelfs het contact met onze kakelclub begin ik veel leuker te vinden. Of dat nu komt door het samenkomen op de boottocht , ik weet het niet. Het is ook niet zo belangrijk wel dat het wat toevoegt aan je bestaan en dat maakt je blij. En dan moet je dus ook accepteren dat er lotgenoten wegvallen. Vandaag sta ik daar even bij stil……..


Naast verdriet is er ook geluk, Geluk met een hoofdletter.
Geluk is:
… de kamperfoelie in de tuin ruiken
… samen genieten van barbecueën met vrienden
… foto’s maken in de tuin
… goudvissen die voor leven in de vijver zorgen
...de troostende arm bij verdriet
… zingen met het koor
… stoffer & blik
… het concert dat zo goed is gegaan
… bloemen krijgen van de zang
… de thriller die ik bij de esta heb gewonnen
… dat de chemo mij de laatste keer niet ziek heeft gemaakt
… je zelf weer lekker voelen
...alle lieve kaarten die ik mocht ontvangen
… zin in het weekend met de start van deTour de France
… in de slaapkamer de bloemengeur ruiken
… vrijheid ervaren omdat je auto kunt rijden
… de vrijkaartjes voor het circus die ik heb gewonnen
… dat ik weer een spannend boek kan lezen
… genieten van alle kleine en mooie momenten van de dag
… lotgenotencontact
… alle lieve kaarten in een mooie doos doen
… ervaren dat je weer een  meer energie hebt
… dat het leven de moeite waard is
… mensen die je weblog volgen
… frambozen en kersen uit eigen tuin eten
… uitkijken naar Mary Poppins
… lieve mensen om je heen
… nog heel veel dus!!!
Veel Geluk voor iedereen, Marjo

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Marjo, wat heb je weer een mooi blog geschreven, ongelooflijk wat en hoe mooi jij dat dan kan beschrijven. Het is een achtbaan van emoties. Althans zo ervaar ik het!! Maar genieten moet boven aan het lijstje blijven staan. En wat kan jij mooie fotokes maken zeg, daar kan deze dame nog wat van leren.. Chapeau hoor Lieve groetjes Karin (positieve kakel)

Anoniem zei

Nou ja zeg...jij bent in de prijzen gevallen de laatste tijd.

Net wat je schrijft, geluk zit in zoveel kleine dingen maar soms heb ik er gewoon even geen oog voor.

Mary Poppins heb ik gezien, dat was ongeveer een jaar geleden een doel voor mij om naar toe te leven.
Een geweldige musical vond ik het met Noortje in de hoofdrol natuurlijk.
Alvast veel kijk en luisterplezier gewenst.

gr. Monique

Anoniem zei

Lieve Marjo,

Zeker een mooi blog..erg treffend omschreven hoe geluk en verdriet dicht bij elkaar liggen. Allemaal zijn we geraakt door het verlies van Ibella, maar we moeten ook door. Ibella wordt nooit vergeten.
Fijn dat je niet ziek bent geweest van de chemo, nu ook hopen en duimen dat het aanslaat!

Geniet van het mooie weer, hoewel het nu soms wel erg heet is..

Liefs caroline

Anoniem zei

En wij kakels zijn ook heel blij met jou en hopen nog veel kakelkrabbels van jou te lezen.
Welke thriller was het?

Anoniem zei

Sorry naam vergeten

XXX Es

Anoniem zei

Oeps mijn naam heb ik vergeten bij te zetten. Echt iets wat voor mij XXX Es

Anoniem zei

Ja,er zijn zoveel mooie dingen ondanks ook veel verdriet.Toch moet je het wel kunnen zien en voelen,dat valt niet altijd mee.Het is een prachtige lijst die je op noemt,ik hoop dat je het geluk ervan kunt voelen en enorm geniet.
LIefs Hendrike

miranda zei

wat een mooi verhaal! mis je en hou gewoon van je! je verderweg vriendinnetje miranda

Anoniem zei

he he he...ik heb weer mijn echte haarkleur...ben niet meer blond want ik heb je blog weer gevonden......tjonge jonge wat ben ik daar een kei in.....begin nu al op briefjes te schrijven wie een blog waar heeft .......pffffff......zwaar werk hoor kakelen/bloggen/tikken/lezen/zoeken enz enz....mar..................


daadwerkelijk een kanjer van een verhaal en heel goed dat je niet zo ziek bent van de chemo

xxx
dikke kus
Mar uut AUssie.........is dat nog verder weg dan je verderwegvriendinntje die ook met een M begint hahahaha!!!