zaterdag 10 oktober 2009

Dobbelsteen II
Dinsdag heb ik gedobbeld en meestal heb ik niet zoveel geluk met dobbelen maar donderdag zat het eens mee. Ik gooide de dobbelsteen en hij rolde van angst naar geluk! Na een spannend uurtje voorafgaand aan het consult met de longarts kon ik met een goed bericht naar huis. De pijn in mijn linkerlies werd veroorzaakt door botaanmaak, op de scan zichtbaar als kalkafzetting. Dat betekent gewoon dat de kanker daar aan het terugtrekken is en dat ik nieuw bot aan het maken ben. Hè, hè, eindelijk zit het eens mee. Nu eens geen activiteit van een tumor maar een prima opruimactie. Ik wil daar wel nare nagelriemen voor hebben hoewel dat ook niet alles is. En ook mijn hoofdhuid mag door gaan spoken als het slikken van Tarceva dan echt helpt tegen het monster. Bedankt Esther voor je tip van de dermatoloog. Mijn huisarts heeft het meteen voor mij bij de apotheek besteld. Vandaag ben ik er mee begonnen en ik ben benieuwd hoe lang het duurt eer ik verschil zie en of merk.
Dan ga je met een goede uitslag de spreekkamer uit en dan ben je niet direct blij. Het heeft even tijd nodig om het tot je door te laten dringen maar daarna was ik wel heel blij. Ik ging met een goed gevoel nar mijn collega’s op school. Een collegaatje vierde donderdag haar 25jarig onderwijsjubileum en ik mocht daar bij zijn. Na de borrel zijn wij gaan eten in Leiden bij “ de Grote Beer” waar het cabaretduo Tartuffe optrad tussen de gangen van het diner door. Van iedere tafel of groep werd iemand naar voren gehaald en die was dan het “slachtoffer”in de act. Wij hebben vreselijk gelachen en hebben een leuke avond gehad. Moe rolde ik mijn bed in om na een heerlijke nachtrust enigszins verkouden op te staan. Met ons koor hadden wij een optreden in een verzorgingstehuis in Voorschoten en het was erg leuk om weer mee te kunnen doen, d.w.z. dat ik niet alle blokjes heb meegedaan omdat het anders te vermoeiend was. Dan raak ik buiten adem en het was al vochtig weer wat al niet bevordelijk is voor je conditie. Met een mooie bos bloemen kwam ik moe maar voldaan thuis. Dan zit er nog maar 1 ding op en dat is op tijd je bedje in stappen en lekker uitrusten.
Ik wens iedereen een lekker weekend toe. En blijf dobbelen: het geluk kan een keer meezitten. Veel liefs, Marjo

6 opmerkingen:

hendrike zei

Wat ontzettend fijn dat je nu eens een goede uitslag hebt gehad! Wat goed dat het bot zich juist aan het herstellen is! Ik ben echt heel blij voor je!
Liefs Hendrike

Esther zei

Hey wat grappig dat ik nu 2 logs van jou kan lezen. Tja, ik kijk niet elke dag ;)
Mooie uistlag van een MRI en ik hoop dat de Elvis Presley look-gel jou ook zal helpen. Na een dag was het bij mij al beduidend minder. En het is nu voor 90 % weg. Ik heb maar 1 plekje op mijn hoofd die onder de korsten zat en niet mijn hele hoofdhuid. Mijn wenkbrauwen zijn nu gelukkig ook een stuk minder pijnlijk.
Hoe zijn de fotootjes van 3 weken geleden geworden met je nieuwe ]ens?

Ibella zei

Wat een geluk dat het geluk je meezit. Dat heb je eigenlijk zo nu en dan nodig. Slechte berichten hoor je meer dan genoeg. Heb een fijne zondag en geniet ervan

Anoniem zei

Heerlijk Marjo om eens goed nieuws te lezen en te weten dat dingen die pijn doen ook een goed teken kunnen zijn ;)

Hopelijk blijft het een tijdje rustig allemaal.

Liefs caroline

Loekie zei

Al een tijdje volg ik jouw blog. Ik heb hier veel aan. Zelf heb ik tot nu toe meer geluk gehad dan jij en bewonder de wijze waarop je met longkanker omgaat.
De titel met de uitleg daarvan vind ik een hele goede.

Esther zei

Hey Marjo,

Hoe is het? Hoe bevalt de Elvis Presley-gel? En hoe gaat het met het recept van je hartige taart? Wij wachten vol verwachting.

Groetjes Esther