zaterdag 22 augustus 2009

Nog even wachten!

Donderdagavond heb ik uiteindelijk mijn longarts aan de telefoon gekregen. Het "profjes-overleg" heeft nog niet veel opgeleverd omdat de neuroloog nog geen tijd had om naar mijn nekscan te kijken. Maandag gaat mijn longarts met de radiotherapeute bellen en dan mag ik dinsdagmiddag hem weer bellen. Ik vind het allemaal lang duren maar het zal niet anders kunnen. Met de pijn gaat het nu stukken beter omdat ik 2 x 15 mg morfine slik. Je moet zelf zo alert zijn wanneer je je recept bij de apotheek inlevert omdat je anders zomaar de verkeerde medicijnen mee zou krijgen. Ook moet je opletten hoe je arts het medicijn voorschrijft. De verzekeringen hebben een flinke vinger in de pap, zij zeggen welke medicijnen jij mag slikken. De arts mag alleen de werkzame stof opschrijven en zelfs dan gaat het soms nog fout. Uiteindelijk heb ik toch de oxycodon van Sandoz gekregen, waarschijnlijk omdat de goedkope variant niet te leveren was. Dan mag je de duurdere versie slikken die ik al had.

Ik voel mij verder goed en heb genoeg energie om het een en ander te doen. Gistermorgen was ik al om 10.00 uur op school om het schooljaar in te luiden met mijn collega's. Ik heb genoten van hun vakantieverhalen en de koffie met gebak. Iedereen ging naar huis met een kookboek vol met streekgerechten van Kaag en Braasem. Het boek staat vol met foto's van streekgenoten waar ik er een flink aantal van ken. De komende weken mag ik weer met de camera de school in om reportages te maken van kinderen in actie tijdens de schooluren. Op de informatieavond kunnen ouders hun kind bewonderen op een groot scherm. Dat zijn leuke dingen om naar uit te kijken.

Volgende week zal ik melden hoe het behandelplan er uit gaat zien. Nu eerst weekend vieren.

Geniet maar van alles.

Veel liefs, Marjo

10 opmerkingen:

Ibella zei

Lieve Marjo,
Ik heb ook je vorige blog gelezen en wat vreselijk dat de pijn in de nekwervel terug is en dat het ook te zien is op de scan. Natuurlijk wil je dan zo snel mogelijk horen wat het behandelplan gaat worden en dan is "nog even wachten"best moeilijk. Ja, ik weet er alles van over de morfine en de zorgverzekering en gelukkig krijg ik ook nog de oxycodon, 2x 10 mgr en dat werkt bij mij goed, al heb ik na deze vakantie toch ook weer meer klachten, gewoon van vermoeidheid hoop ik.
Gelukkig blijf jij optimistisch en kunt uitkijken naar leuke dingen om te doen.
Hopelijk hebben jullie een fijn weekend en jij niet al te veel pijn, zodat jij ook kunt blijven genieten van de dagelijkse dingen.
Liefs Ibella

Esther zei

jij ook nog een fijne zondag ;)

hendrike zei

Wat een gedoe dat wachten,maar fijn dat je je wel goed voelt.Het klinkt allemaal erg gezellig wat je op het programma hebt staan!
Liefs Hendrike

Sandra zei

Hai Marjo,

Ik vond het fijn dat je woensdag bent geweest, en wat leuk dat ook Joke kwam.
Ben blij te lezen dat je morfine helpt en nu nog de rest afwachten.
Heel veel liefs,
Sandra :)
www.depaarsepanda.nl

Top J. zei

Hoi marjo..

Ik hoop dat je inmiddels weet waar je aan toe bent, dat je weet welke behandeling je kan krijgen. Ik hoop vooral dat je je er weer doorheen kan slepen!

Sterkte en liefs Caroline

Anoniem zei

oeps ik zie dat ik onder de naam van Janwillem heb gereageerd...Sorrie.

Lfs caroline

Anoniem zei

oeps per ongeluk onder de account van JW gepubliceerd..Sorrie

Liefs caroline

Esther zei

En weet je inmiddels al wat?

Gr Eshter

hendrike zei

Ik vroeg me ook af of je al wat weet?

Esther zei

Hey Marjo,

Het is niet de zon en de tarceva wat mij "neckt", anders was dat al veel eerder gebeurd. Dat zegt ook de dermatoloog. Ik heb ook uitslag op plekken dat bedekt is met kleding en waar geen zon bij kan. Ik denk eerder dat het de Tarceva en de zoveelste bijwerking is....in maart vlak na de bestraling had ik de armen er ook zo onder zitten.
Het valt bij mij op dat het telkens een cyclus is van bepaalde bijwerkingen, die telkens weer terugkomen.
Maar ff wat anders....weet je inmiddels al wat? Want je bent nu toch al 2 weken verder?

liefs Esther