donderdag 4 juni 2009

Na de vakantie. Wij hebben genoten van onze vakantie op Kos. De verzorging in het hotel was prima, het eten was goed en de kamers keurig schoon. Wij hebben wel de hele vakantie met zo’n bandje omgelopen omdat wij all inclusive hadden geboekt. Bij het boeken bleek er een aanbieding te zijn om i.p.v. half pension all inclusive te krijgen voor slechts €25,00 extra p.p. voor de hele vakantie. Vraag niet hoe het kan maar wij hebben er van geprofiteerd. Dus liepen wij net als de meeste toeristen op Kos met het bandje van het hotel om de pols. Ik was nooit een fan van AI maar nu vond ik het bijzonder prettig. De wijn was niet super behalve de rosé ,het bier werd getapt en het water was lekker koel. Je kon heerlijke cocktails bestellen en ’s middags lag er verse cake voor bij de koffie of thee. De buffetten waren goed en zeer gevarieerd. Kortom de verzorging was geweldig wat nu niet direct inhoudt dat je je maar moet volgooien omdat het toch goedkoop is. Nee, wij hebben “normaal” gegeten en gewoon genoten van de heerlijkheden die er lagen. Kijk, als er Dolmades (gevulde wijnbladeren) liggen ben ik erg blij want dat vind ik zeer smakelijk. Daar laat ik mijn vlees wel voor liggen. Bij het hotel hebben wij fietsen gehuurd om dagelijks te kunnen karren. Lekker hoor, even op de fiets naar Kos-stad om vers fruit te halen in de overdekte fruithal. Het is al een attractie op zich om daar rond te neuzen en dan niet alleen de artikelen bewonderen die uitgestald liggen maar ook de mensen. Buiten op de agora liggen leuke terrassen waar je heerlijke drankjes kunt krijgen en je geeft je ogen gewoon goed de kost en je amuseert je van zelf. Ook fietsten wij naar een klein natuurgebied waar mooie bloemen en vlinders te bewonderen waren. Na de lunch was het tijd om naar het zwembad te gaan. Het overdekte en verwarmde binnenbad, waar ik de accommodatie op geselecteerd had, was leeg en al jaren buiten gebruik.Gelukkig was het buitenbad schoon en het water had een goede temperatuur zodat zwemmen wel kon. Bijna dagelijks heb ik in het water gelegen en een paar baantjes getrokken. Mijn gehavende koppie was dan onbedekt en de mensen kijken dan maar en zien een paar roze plekken tussen de bruin-grijze haren doorschijnen. Overdag droeg ik mijn pet en ’s avonds had ik mijn sjaaltjes omgeknoopt en zag je niet zoveel van de plekken. Het is wel goed geweest om even te stoppen met de Tarceva omdat mijn lijf even tot rust kon komen. Zelfs mijn tenen beginnen wat op te knappen, de ontstekingen worden wat kleiner maar de gevoeligheid blijft. Met het mooie weer probeer ik wat vaker de pleisters van de tenen weg te laten zodat de boel kan drogen. Mijn hoofdhuid is genezen en de jeuk is lang meer zo erg, nog af en toe spookt het bovenop maar verder gaat het de goede kant op. Nu nog haartjes op de kale plekken en het leed is weer geleden. Na veel nadenken en enige weerstand tot op de laatste dag van de vakantie heb ik uiteindelijk besloten om 1 juni weer met Tarceva te beginnen. Ik ben benieuwd wat er met de bijwerkingen gaat gebeuren. Wordt vervolgd. Iedere dag ging ik even slapen omdat ik dat wel nodig had. Je kon niet lang uitslapen omdat je moest ontbijten en de kamer kan dan worden schoongemaakt. Ook al voel ik me veel beter dan een paar weken geleden de uren slaap heb ik toch echt nog nodig. Daar gaf ik dan maar aan toe en de rest van de dag was dan goed. Op een ochtend werd ik wakker na een hele onrustige nacht en toen kwam ik er achter dat ik s’avonds mijn morfine was vergeten in te nemen. Ja, dan weet je en voel je aan alles dat je verslaafd bent. Ik had het warm en koud en voelde mij beroerd. Na het innemen van de volgende portie en het ontbijt ging het alweer beter. Deze grappen moet je niet te vaak uithalen dat kost veel te veel energie. Eén middag heb ik mijn middagslaapje overgeslagen omdat wij onverwacht bezoek kregen van een zangvriendin die ook op Kos zat. Zij was met manlief dinsdag aangekomen en woensdag hebben wij samen zitten borrelen, donderdagavond zijn wij weer naar Nederland gegaan. Slapen is dan niet gezellig en dat heb ik 's avonds gecompenseerd door eerder in bed te duiken. Een gezellig samenzijn laat je niet lopen voor een dutje. Dat mijn conditie vooruit is gegaan hebben wij met het fietsen gemerkt, het waaide best stevig en toch zijn wij op de fiets gestapt. Met een tandje terug van de versnelling zijn wij in Kos-stad aan de cappuccino gegaan. Terug was een makkie met de wind in de rug. Maar ik was niet kapot was de heenreis en had voldoende energie om door het stadje te lopen en winkeltjes te kijken. Wat doe je wanneer je een winkeltje ontdekt met handgemaakte vlinders? Ja, naar binnen!! Ik zocht een mooie vlinder uit, de kleinste maat en twijfelde over een 2de. Edward kwam op het idee om ook een grote vlinder er bij te kopen dan had je setje! Nu zijn wij in het bezit van 2 handgemaakte vlinders die nog een plekje in huis moeten krijgen. Ook heb ik een ketting met een kleine vlinder mee naar huis genomen. Een speciale herinnering aan de receptioniste van ons hotel. Met Miranda kon ik het prima vinden, zij wist uiteindelijk ook van mijn ziekte omdat wij bij haar kwamen vragen hoe het met het binnenbad zat. Miranda is een Nederlandse lachebek die met een Griek getrouwd is en al jaren op Kos woont. Aan het einde van de vakantie kreeg ik een cadeautje van haar, het kettinkje met de vlinder. Heel bijzonder om dat te krijgen. Met een warme omhelzing en een zoen hebben wij afscheid van haar genomen. Hoewel wij niet heel veel hebben gezien op Kos heb ik toch aardig wat foto’s geschoten. Ik vind het prachtig om een visser met een getekende kop, na zijn toestemming, op de foto te zetten. Net als de kleurige vissersboten die in de haven lagen. De mooiste foto’s zal ik in een diavoorstelling zetten dan kunnen jullie ook kijken naar mijn vakantie-impressie. De was ligt al schoon en gestreken in de kast en wij genieten van het gewone leven thuis. Op vakantie gaan is fijn maar thuiskomen is net zo fijn. Je beseft dat je woonomgeving heel mooi is en dat het hier in de polder zo groen is. De tuin staat er prachtig bij, vlinders drinken de nectar uit de bloemen en het geurt naar zomer in Holland. De 1ste barbecue hebben wij al achter de rug, de zomer kan beginnen! Hopelijk volgen er heel veel mooie dagen met een aangename temperatuur. Dat heeft Kos in mei ons ook geleerd: mei is een prettige periode om op vakantie te gaan. Worden wij nu oud? Ik hoop het van harte!! Veel liefs, Marjo

6 opmerkingen:

hendrike zei

ik hoop dat je een heerlijke zomer krijgt,waarop je volop kunt genieten!
Fijn dat de vakantie leuk was!
Groetjes Hendrike

Esther zei

Je hebt in elk geval een fijne vakantie gehad!
En nu afwachten wat de bijwerkingen doen van de Tarceva. Hopelijk valt het mee!

Liefs Esther

Ibella zei

Heerlijk dat jullie het zo fijn hebben gehad, maar op een grieks eiland geniet je volgens mij altijd weer. Ik krijg zoveel kaartjes van mensen die naar Griekenland zijn geweest dat ik er een beetje jaloers op wordt.
Sterkte met de Tarceva, je bent alweer een kleine week bezig. Ik hoop dat de bijwerkingen niet zo heftig zullen zijn. Even een dip in het weer hier, maar het mooie weer komt hier ook vast terug.
Fijn weekend, liefs Ibella

Anoniem zei

Hoi Marjo,

Wat een mooie en opgewekt bericht van je. Fijn te lezen dat het beter met je gaat dan een tijdje terug.
Ik hoop voor je dat de tarceva niet zo vijandig meer is voor je, alleen voor de plaatsen waar het nodig is;)

Liefs caroline

Sandra zei

Kaliméra Marjo!

Wat fijn dat het leuk was op Kos. Wij hebben er vorig jaar ook zo van genoten!
Ik vind het dapper dat je weer bent begonnen met Tarceva.
Ik ben er een paar dagen geleden, tijdens onze vakantie in Spanje, mee gestopt omdat ik ervan overtuigd ben dat het bij mij niet (heeft ge)werkt. Maar voor jou en al onze lotgenoten hoop ik dat het wél zijn werk doet!
Nou lieve Marjo, ik hoop je nog te zien deze zomer!
Liefs,
Sandra :)
www.depaarsepanda.nl

Sandra zei

Oja!
Sinds ik ben gestopt met Tarceva heb ik geen hoedjes meer nodig. En ik heb er nogal wat liggen. Kan ik jou blij maken met een mooie hoed? Ik weet, het is een kleine troost, maar het geluk zit 'm in de kleine dingen!
Hou je goed, met of zonder hoed!
Liefs,
Sandra :)
www.depaarsepanda.nl