woensdag 18 november 2009

Dag Sandra!


Maandagavond is Sandra overleden aan de gevolgen van longkanker. Zij is maar 50 jaar geworden. Het komt altijd aan wanneer een lotgenootje de strijd heeft verloren en zet je zelf aan het denken ook al is mijn afscheid nog helemaal niet in beeld. Sandra had er al vrede mee dat zij niet oud zou worden en heeft haar afscheid samen met haar André helemaal georganiseerd en voorbereid. Dinsdagmiddag lag de rouwkaart in de brievenbus hoewel je beter van een afscheidskaart kunt spreken. Geheel in de stijl van Sandra is de kaart zeer kleurrijk en heel persoonlijk. (De kaart staat ook op de website van Sandra www.sandravanhek.nl) Vrijdag is haar afscheid in Rotterdam. Sandra heeft al eerder haar eigen urn en ook een lijkwade van vilt gemaakt.


Het zal vrijdag ook wel kleurrijk en bijzonder zijn met een lach en een traan verwacht ik.Gisteren heeft Ibella het initiatief genomen om onze profielfoto’s op Hyves, waar ik niet veel op te vinden ben, te veranderen in het plaatje van de Paarse Panda als eerbetoon aan Sandra. Dat heb ik ook gedaan, het is niet veel maar toch iets.

Lieve Sandra, je mag nu lekker slapen. Bedankt voor alles wat wij samen hebben kunnen delen in de korte tijd dat wij elkaar hebben meegemaakt. Het was kort maar goed.
Donderdagavond heeft Sandra nog wel de internettalkshow gekeken. Veel lotgenoten hebben ook gekeken net als een aantal mensen in mijn omgeving. Ik heb veel positieve reacties mogen ontvangen waar ik jullie hartelijk voor wil bedanken. Het doet je echt goed wanneer het programma goed is ontvangen.
Blijf genieten van iedere dag die vast ook vandaag iets bijzonders brengen zal.


Veel liefs, Marjo




2 opmerkingen:

Ibella zei

Ook van jou is dit een prachtig stukje over Sandra en voor iedereen laat ze een speciale plaats na. Tot op het laatst mailen, zelfs steun geven. Ze blijf een bijzondere vrouw, die je maar zelden tegen komt.Haar kaart was ook weer helemaal Sandra en ik zal hem dan ook goed bewaren.
Helaas is Rotterdam voor mij tever om er heen tegaan. Toch zal ik op een andere manier een eerbetoon aan Sandra kunnen geven, maar daarover zondag meer.
Het initiatief om de profielfoto te veranderen kwam niet van mij , maar was aan mij gevraagd, vanuit een hele andere hoek van vrienden van Sandra. Natuurlijk wilde ik daar aan meedoen en tot en met blijft de foto op mijn hyves staan.
Fijne dag en sterkte voor de vrijdag.
Liefs Ibella

André zei

Hallo Marjo,
Een paar weken geleden ben ik begonnen met het verzamelen van San's aanwezigheidjes op het internet. Toen kwam ik ook het mooie verhaal van jouw blog tegen. En ook de daarbij geplaatste foto. Die had ik nog niet en ik ben er erg blij mee. Heb hem zelfs op mooi fotopapier afgedrukt. Ben erg benieuwd waar de foto gemaakt is en of je er misschien nog meer hebt.

San en ik hebben samen nog gekeken naar je tv debuut. We vonden dat je het erg goed deed!

Ik hoop dat het een beetje goed met je gaat.

Groet,
André (van Sandra)